10 Mayıs 2012 Perşembe

Afyon Valiliğinin genelgesi ve çağa ayak uydurma


Afyon Valiliği’nin alkollü içeçekleri şehir genelinde yasaklaması olayıyla ilgili söylemek istediğim ve asıl mevzunun da bu olduğunu düşündüğüm bir konu var.
Şöyle ki, Valliliğin ya da valilerin yasa çıkarma gibi bir hakları yoktur bildiğim kadarıyla, o hak meclisindir. Ve bunu hiçbir hukuki eğitimi olmayan ben bile biliyorsam, yıllarını kamu yönetimi, hukuk vs. eğitimine vermiş insanlar benden daha iyi biliyordur. Yani demek istiyorum ki o vali böyle bir yasa çıkarma hakkı olmadığını gayet de biliyordu. Onun yapmak istediği, çağa ayak uydurmaktı sadece.
Dindar, muhafazakar cenah artık büyümeye devam etmiyor Türkiye’de. Çünkü en tepedeler, daha fazla büyüyemezler yani. Cumalarda cemaat sokaklara taşıyor, imam hatip liseleri, bölümleri dolup taşıyor, cami inşaatları durdurak bilmiyor, umre, hac yolculukları turizmde en büyük payları alıyor. Dindarlaşan bir toplumun ötesinde, dindar gözükmekte olan bir toplum da oluşmaya başlıyor artık. Bununla var olmak, en büyük silah oluyor bir nevi. Bu ilginç bir olay değil, bu ülke komünizmle yönetilseydi, artarak çoğalan Said Nursi aşıklarının yerlerini, Che aşıkları alırdı. Chp hükümeti gelseydi, camiler değil, anıtkabir olduğunun onlarca katı kadar dolar taşardı. Çağa ayak uydurmaktan kastım budur.
Afyon Valisi’nin yaptığı da bu doğrultuda ele alınır, yalnız bununla kalmaz. Vali’yi wikiledim, İrfan Balkanlıoğlu, İstanbul Hukuk mezunu, çok yıl kaymakamlık yaptıktan sonra, 5 yıldır vali. Yani adam hem hukuk eğitimi almış, hem de en azından bir 15 yıldır ülkeyi yönetiyor bir nevi. Yasayı da, hukuku da biliyordu ama neden böyle bir şey çıkardı o halde? İşte bu şudur; ben dindar ve cesur bir insanım demektir, başta Tayyip Erdoğan’a ve bütün yükselen dindar güce selam çakmaktır, ben sizin adamınızım demektir, bakın neler yapıyorum diye göstermektir. 
Geçen hafta İçişleri Bakanı adamın birini oynatmıştı ya hani, sonra o şehrin kaymakam’ı çıktı, ‘Valla bakanımız buraya kadar gelmiş, bana dese ben de oynardım, hatta takla bile atardım.’ böyle dedi. Afyon’daki içki yasağı ile bunun arasında hiçbir fark yoktur işte. Biri İçişleri Bakanı’na oynamıştır, diğeri daha büyük oynayıp bütün cenaha selam çakmıştır.
Çağa ayak uydurma modası, bütün halklarda, bütün dönemlerde olan bir olaydır. Ama bu rüzgarın, hortuma dönüşüp toplumun ağzının içine sıçmasını engelleyecek olanlar, rüzgara kendini bırakanlar değil, var gücüyle köklere köklere tutunanalardır.

0 yorum:

Yorum Gönder